وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه شامل چه مواردی می‌شود؟

معرفی وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه

آقایان معمولاً به تمیزی و مرتب بودن موهای سر و صورتشان اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند برای کوتاه کردن موهای خود به آرایشگاه‌های مدرن و باکیفیت مراجعه کنند. برای راه‌اندازی یک آرایشگاه مردانه باید وسایل مناسبی تهیه شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه بپردازیم. با راینا مارکت همراه باشید.

ویژگی‌های یک آرایشگاه مردانه خوب

یک آرایشگاه مردانه خوب، آرایشگاهی است که عمده وسایل موجود در آن مطابق میل مشتری تهیه شده باشد. این وسایل صرفاً قیچی، شانه، تیغ و … نیستند بلکه مبلمان هم جزو این موارد محسوب می‌شوند. به عنوان مثال تصور کنید به آرایشگاهی می‌روید که صندلی یا مبل انتظار نداشته باشد. در این حالت شما در همان لحظه محل را ترک می‌کنید. همچنین اگر به آرایشگاهی بروید که برای سرگرم شدن مشتریان خود مجلات جدیدی را در اختیار آنان قرار داده است، حس بهتری نسبت به آن پیدا می‌کنید.

وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه

به طور کلی وسایل موردنیاز سالن آرایشگاه مردانه عبارت‌اند از:

صندلی مخصوص آرایشگاه

بهتر است در هنگام خرید صندلی برای آرایشگاهتان به راحتی نشیمنگاه و محل قرارگیری سر توجه کنید زیرا مشتریان معمولاً از صندلی‌های بی‌کیفیت فراری هستند. همچنین صندلی‌های بی‌کیفیت باعث گردن درد و اذیت شدن مشتریان خواهد شد.

وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه

آینه

بدون آینه آرایشگاه معنایی ندارد. شما باید آینه‌های مناسبی را خریداری کرده و در نقاط مختلف آرایشگاهتان نصب کنید. یکی از بهترین نقاط برای نصب آینه که بسیاری از آرایشگران نسبت به آن غافل هستند، دیوار پشت صندلی آرایشگاه است. در چنین حالتی مشتری می‌تواند پشت سر خود را هم ببیند و تسلط بیشتری روی کار آرایشگر داشته باشد.

پادری

 اگر تمایل دارید آرایشگاهی تمیز داشته باشید یکی از الزامات آن استفاده از پادری است. مشتریان با استفاده از پادری می‌توانند کثیفی کفش خود را بگیرند و بعد وارد آرایشگاه شوند.

مبلمان

اگر می‌خواهید یک سالن آرایشگاه مدرن و جذاب داشته باشید باید بدانید که یکی از وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه مبلمان زیبا و راحت است. سعی کنید از مبلمان‌های راحتی استفاده نمایید و آن را مطابق با سبک طراحی محیط سالنتان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر صندلی، سینک و برخی دیگر از وسایل آرایشگاهتان از رنگ مشکی انتخاب شده است، مبلمانتان را به رنگ قرمز انتخاب کنید. در این صورت هم زیبایی سالنتان بیشتر خواهد شد و هم مشتری از لحاظ روانشناختی احساس بهتری خواهد داشت.

صندلی و سینک سرشور

داشتن صندلی و سینک سرشور برای هر آرایشگاه مردانه الزامی است. توصیه می‌کنیم با خرید جنس با کیفیت، رضایت بالای مشتریان را جلب نمایید.

ماشین اصلاح یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه

همان‌طور که می‌دانید فن آرایشگری یک فن نو و امروزی نیست و از دیرباز مورد توجه بوده است. در زمان‌های دور آرایشگران صرفاً از قیچی برای کوتاه کردن مو استفاده می‌کردند اما امروزه با تولید ماشین اصلاح شرایط فرق کرده است. ماشین‌های اصلاح خود به سه دسته تقسیم می‌شوند که بدین شرح می‌باشند:

  • ماشین اصلاح مکانیکی: این نوع از ماشین اصلاح امروزه کمتر مورد توجه بوده و معمولاً آرایشگاه‌های مدرن از آن استفاده نمی‌کنند.
  • ماشین اصلاح برقی: این ماشین اصلاح با سیم به پریز برق متصل می‌شود که معروف‌ترین مدل آن موزر است. تقریباً در تمام آرایشگاه‌های مردانه حداقل یک موزر وجود دارد.
  • ماشین اصلاح شارژی: این دسته از ماشین‌های اصلاح دارای یک استند یا آداپتور برای شارژ شدن هستند و مدت زمان مشخصی را می‌توانند بدون سیم کار کنند. از این دسته از ماشین‌های اصلاح بیشتر برای تراشیدن صورت استفاده می‌شود.

ویژگی وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه

قیچی

قیچی مرسوم‌ترین و الزامی‌ترین وسیله‌ی هر آرایشگاه مردانه است که با کمک آن موهای ژولیده و نامرتب کوتاه می‌شود. یک آرایشگر حرفه‌ای باید ست قیچی تیز و باکیفیتی داشته باشد تا بتواند کوتاه کردن موها را بدون ایراد و مشکلی انجام دهد. در چنین حالتی طبیعتاً رضایت مشتری هم بسیار بیشتر خواهد بود.

تیغ آرایشگری

معمولاً مشتریانی که پا به آرایشگاه مردانه می‌گذارند، از آرایشگر کارهایی را می‌خواهند که خودشان قادر به انجامشان نیستند. یکی از این کارها خط انداختن و اصلاح موی گردن است. بدین منظور استفاده از تیغ اصلاح بسیار موثر می‌باشد. مشتری زمان اصلاح صورت و خط انداختن احساس آرامش و رضایت می‌کند که تیغ و دسته تیغ مورد استفاده دارای کیفیت بسیار بالایی باشند.

ژل مو

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه ژل و واکس مو است. از ژل برای حالت دادن مو استفاده می‌شود و می‌توانید از آن برای افرادی که بعد از آرایشگاه قصد رفتن به مهمانی را دارند، استفاده نمایید. توصیه می‌کنیم حتماً ابتدا از مشتری در مورد تمایل به استفاده از ژل مو سؤال کنید.

شانه

یکی دیگر از ابزارهای مهم آرایشگاه‌های مردانه، شانه است. اگر می‌خواهید آرایشگاه کاملی داشته باشید، باید شانه‌های متنوع و باکیفیتی را خریداری کنید. شانه‌ها انواع مختلفی دارند که کاربردشان با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال از شانه رنگ، برای برداشتن و پخش کردن رنگ بر روی موها استفاده می‌شود. شانه پوش و تقسیم هم به ترتیب برای مدل دادن و تقسیم مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتوی مو

دستگاه اتوی مو دارای انواع مختلفی می‌باشند که در آرایشگاه‌های مردانه باید مدل باریک آن مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا معمولاً آقایان حجم موی زیادی ندارند. در صورت نیاز مشتری می‌توانید با بهره‌گیری از اتوی مو، موهای او را صاف کنید و حالت‌های زیبایی را به آن ببخشید.

انواع وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه

سشوار

از سشوار برای حالت دادن مو استفاده می‌شود. سشوارها انواع مختلفی دارند و بهتر است حتماً نوع با کیفیت و قوی آن را در آرایشگاه خود داشته باشید.

آب‌پاش

آرایشگاه‌های مردانه مدرن از آب‌پاش‌های پر قدرتی استفاده می‌کنند که به خوبی آب را در قسمت‌های مختلف مو پخش می‌کنند. استفاده از آب‌پاش به ویژه برای افرادی که دارای موهای خشک و زبری هستند، خیلی مفید است و در این صورت آرایشگر می‌تواند راحت‌تر اصلاح سر را انجام دهد. با خرید آب‌پاش‌های مخصوص آرایشگری، شرایط راحت‌تری را برای کارتان ایجاد خواهید نمود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا وسایل مورد نیاز سالن آرایشگاه مردانه را به طور کامل معرفی کنیم تا شما عزیزان اطلاعات بهتری در خصوص این وسایل داشته باشید. راینا مارکت با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای و متخصص، بهترین لوازم آرایشگاه را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید آن‌ها را با قیمتی مناسب به صورت آنلاین خریداری نمایید.

0/5 (0 Reviews)
گفتگو آنلاين