ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه شامل چه مواردی است؟

ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه

مدت زمان مطالعه مقاله ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه : 10 دقیقه


آیا می‌دانید که لوازم ضروری ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه شامل چیست؟ آقایان نیز مانند خانم‌ها برای این که ظاهر آراسته‌ای داشته باشند باید از لوازم بهداشتی مخصوص خودشان استفاده کنند. در سال‌های اخیر تعداد برندهایی که به صورت تخصصی لوازم بهداشتی مردانه را تولید و روانه بازار می‌کنند افزایش پیدا کرده است به همین دلیل شما راحت‌تر می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 

 

مقدمه

آیا می‌دانید که لوازم ضروری ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه شامل چیست؟ آقایان نیز مانند خانم‌ها برای این که ظاهر آراسته‌ای داشته باشند باید از لوازم بهداشتی مخصوص خودشان استفاده کنند. در سال‌های اخیر تعداد برندهایی که به صورت تخصصی لوازم بهداشتی مردانه را تولید و روانه بازار می‌کنند افزایش پیدا کرده است به همین دلیل شما راحت‌تر می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید. برخی از برندهای لوازم بهداشتی مردانه لوکس و گران‌قیمت هستند؛ اما شما می‌توانید همان لوازم و تحهیزات آرایشگاهی را با قیمتی مناسب نیز خریداری کنید زیرا اغلب محصولات برندهای ایرانی دارای قیمت مناسب‌تری هستند به همین دلیل اکثر آقایان ترجیح می‌دهند از محصولات برندهای ایرانی استفاده کنند. برای آشنایی با ضروری‌ترین لوازم بهداشتی مردانه با راینا مارکت تا انتهای این مطلب همراه شوید.

 

ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه

ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه

 

دئودورانت

دئودورانت

اگر می‌خواهید بدانید که مهم‌ترین آیتم در ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه شامل چیست؟ ما به شما خواهیم گفت که یک دئودورانت باکیفیت و خوش‌بو جزو ضروری‌ترین وسایلی است که باید در کیف لوازم بهداشتی تمام آقایان وجود داشته باشد. دئودورانت‌ها یا ضد تعریق‌ها باعث جلوگیری از بوی بد عرق می‌شوند. این نوع محصولات به شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارند. به عنوان مثال شما می‌توانید دئودورانت‌ها را به صورت اسپری یا رولی از فروشگاه‌های لوازم بهداشتی یا داروخانه‌ها تهیه کنید.

دئودورانت‌های مردانه با دئودورانت‌های زنانه از نظر ترکیبات تفاوت‌های زیادی دارند؛ اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها، نوع رایحه به کار رفته در دئودورانت‌های مردانه و زنانه است. همچنین دئودورانت‌های مردانه به خاطر ترکیباتی که دارند، مدت زمان بیشتری از عرق کردن جلوگیری می‌کنند. دئودورانت‌های برندهای مختلف قیمت‌های متنوعی دارند؛ بنابراین شما با توجه به نیازها و بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید انواع مختلف آن‌ها را به راحتی از فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها و برخی از هایپرمارکت‌ها تهیه کنید.

 

ژیلت و خمیر ریش

اصلاح صورت تأثیر بسیار زیادی در حفظ پاکیزگی و زیبایی چهره دارد به همین دلیل باید یک ژیلت مرغوب و یک خمیر ریش در کیف لوازم بهداشتی آقایان وجود داشته باشد. خمیر ریش مانع از ایجاد خشکی پوست می‌شود و حس طراوت و پاکیزگی را بعد از اصلاح به ارمغان می‌آورد. خمیر ریش‌ها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به میزان مصرفتان آن‌ها را تهیه کنید. خمیر ریش‌ها قیمت بالایی ندارند با این حال استفاده از آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در حفظ سلامتی پوست صورت داشته باشد. ژیلت نیز یکی از لوازم ضروری برای اصلاح ریش و سبیل است. بهتر است ژیلتی را استفاده کنید که به اندازه کافی تیز باشد زیرا در صورت استفاده از ژیلت‌های کند، احتمال آسیب رسیدن به پوست وجود دارد.

 

شانه و برس مو

شانه و برس مو

آیا می‌دانید که ارزان‌ترین و در عین حال پرکاربردترین وسیله در ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه شامل چیست؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است. شانه یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین لوازمی است که باید در کیف لوازم بهداشتی آقایان وجود داشته باشد. شما با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید از شانه‌های پلاستیکی، فلزی و چوبی استفاده کنید. با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم اگر موهای کم‌پشتی دارید از شانه‌های فلزی استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب دیدن پوست سر و موها در هنگام استفاده از شانه‌های فلزی زیاد است.

شانه‌ها و برس‌های چوبی کمترین آسیب را به مو می‌رسانند؛ بنابراین انتخاب خوبی برای مرتب کردن موها هستند. البته باید به خاطر داشته باشید که دوام این نوع شانه‌ها از شانه‌های چوبی یا فلزی کمتر است. آقایانی که دارای موهای پرپشتی هستند نیز می‌توانند از برس‌ها برای مرتب کردن موهایشان استفاده کنند. برس‌ها نیز دارای سایزهای متنوعی هستند بنابراین شما می‌توانید با توجه به حجم موهایتان از برس‌های مختلفی استفاده کنید.

 

عطر

عطر

استفاده از عطر خوشبو برای آقایان در محیط‌های رسمی، اداری یا حتی زمانی که در یک جمع دوستانه قرار می‌گیرید امری ضروری است. شما باید اطلاع کاملی راجب برند‌های عطر و ادکلن داشته باشید. از عطرهای برای ایجاد احساس خوب بین افراد و بهبود روابط زناشویی استفاده می‌کنند. حس بویایی  بر روی نیم کره راست مغز انسان تاثیر مثبت دارد. این بخش از مغز شامل عواطف، حافظه و خلاقیت انسان است. عطرها از گل‌ها، گیاهان دارویی، ادویه جات و… تشکیل شده‌اند. همچین در عطرها از الکل، مواد پتروشیمی، ذغال سنگ و … استفاده می‌کنند.

 

مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب

شاید زمانی که به این مسئله فکر می‌کنید که مهم‌ترین وسایل ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه شامل چیست؟ کمتر کسی به مرطوب‌کننده‌ها و ضد آفتاب‌ها به عنوان آیتم‌های ضروری برای کیف لوازم بهداشتی آقایان فکر کند. بهتر است بدانید که پوست صورت دائماً در معرض آلودگی و تابش نور خورشید قرار دارد به همین دلیل علاوه بر  شستشوی صورت باید برای محافظت از پوست از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها باعث حفظ شادابی و طراوت پوست می‌شوند و کرم‌های ضد آفتاب محافظ خوبی در برابر  اشعه‌های مضر نور خورشید هستند. امروزه کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب مخصوص آقایان توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید می‌شود و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری کنید.

 

تمیز کننده صورت

وجود آلودگی در هوای کلان شهرها بر روی پوست صورت تاثیر مخربی داشته و هر فرد جدا از جنسیتی که دارد باید روزانه صورت خود را شست وشو دهد. اگر توجهی به شست و شوی پوست صورت خود نداشته باشید در دراز مدت دچار بیماری‌های پوستی و جوش‌های سر سیاه زیادی می‌شوید. آب به تنهایی توانایی لازم برای شست و شوی مناسب صورت را ندارد به همین دلیل باید از تمیز کننده‌های دیگر استفاده کنیم.

در هنگام خرید پاک کننده صورت به این موضوع توجه کنید که اگر از تمیز کننده‌های قوی در ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه خود استفاده کنید موجب خشکی پوست شده و در پی آن حساسیت های پوستی ایجاد می‌شوند. هر پاک کننده برای پوست‌های مختلف است و در ماه‌های مختلفی از سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین میزان استفاده از این تمیز کننده‌های پوست با میزان آلودگی هوا تاثیر مستقیمی دارد یعنی هرچه هوا آلوده‌تر باشد استفاده از این پاک کننده‌ها بیشتر می‌شود.

 

مسواک و خمیر دندان

دندان‌ها در زیبایی افراد تاثیر زیادی دارند و همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شوند. از این رو ما باید توجه زیادی به سلامت دهان و دندان داشته باشیم و بدانیم که چه مسواک و خمیر دندانی را باید مورد استفاده قرار دهیم. مسواک استاندارد مسواکی است که دسته‌ی آن به راحتی در دست جای گیرد و جنس دسته باید به گونه باشد که برای پوست بدن حساسیتی ایجاد نکند. طول قسمت موئی مسواک باید 3 سانتی متر و عرضش حدود 1 سانتی متر باشد. همچنین تعداد کلاف‌های مویی حدود 20 تا 40 کلاف می‌باشند.

در استفاده از خمیر دندان شما باید به کاربرد خمیر دندان توجه داشته باشید و بدانید که نیاز دندان را کدام یک از این خمیر دندان‌ها تامین می‌کند. از انواع خمیر دندان‌ها می‌توان به خمیردندان‌های فلورایددار، خمیردندان‌های سفیدکننده و خمیر دندان‌های کاهش‌دهنده حساسیت دندان اشاره کرد.

 

لوسیون یا افترشیو

افتر شیوها یا لوسیون‌های بعد از اصلاح را نیز می‌توان جزو اقلام ضروری در کیف لوازم بهداشتی آقایان دانست. افتر شیوها عملکردهای مختلفی دارند. برخی از آن‌ها باعث جلوگیری از ایجاد جوش پس از اصلاح صورت می‌شوند و برخی دیگر خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند. برندهای ایرانی و خارجی زیادی اقدام به تولید افتر شیو کرده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید این محصول را با قیمت‌های مختلفی تهیه کنید. استفاده از افتر شیو برای افرادی که عادت به اصلاح روزانه موهای صورتشان دارند می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا مانع از ایجاد خشکی، خارش، جوش، التهاب و قرمزی پوست صورت پس از اصلاح می‌شود.

 

ریش تراش

ریش تراش

یکی از معضلات اصلی آقایان اصلاح موی سر و صورت است که در زیبایی آن‌ها نقش به‌سزایی دارند. به همین دلیل برای اصلاح مناسب موی صورت نیازمند یک ریش تراش خوب هستید. باید در هنگام خرید یک ریش تراش به موارد زیر توجه کنید:

امکان استفاده بدون سیم: اگر ریش تراش بدون سیم باشد می‌تواند انعطاف بیشتری در هنگام اصلاح داشته باشد.

ضد آب بودن: معمولا از ریش ترش‌ها در محیط های مرطوب استفاده می‌شود و به همین دلیل بهتر است از محصولی ضد آب استفاده کنیم.

قابلیت پریمر: این قابلیت امکان اصلاح خط ریش را فراهم می‌کند. پس در صورتی که گرفتن خط ریش برای شما کار سختی است می‌توانید از محصولی استفاده کنید که این قابلیت را دارا باشد.

 

سخن پایانی

ست لوازم شخصی آرایشگاهی مردانه شامل چیست و خرید کدام یک از لوازم بهداشتی مردانه ضروری است؟ در این مطلب سعی کردیم به این سؤالات پاسخ دهیم و به بررسی دلایل اهمیت استفاده از هر کدام از آن‌ها بپردازیم. اگر قصد خرید هر کدام از لوازم بهداشتی معرفی شده در بخش‌های قبلی مانند دئودورانت، کرم مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، افتر شیو، شانه و برس مو، ژیلت ، خمیر ریش و …را دارید می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه اینترنتی راینا مارکت به صورت آنلاین خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید. محصولات عرضه شده در راینا مارکت تنوع بالایی دارند؛ بنابراین شما با هر بودجه‌ای می‌توانید یک ست کامل از لوازم بهداشتی ضروری برای آقایان را خریداری کنید.

0/5 (0 Reviews)
گفتگو آنلاين