لوازم آرایش ارگانیک ؛ شایعه یا واقعیت؟!

لوازم آرایش ارگانیک

مدت زمان مطالعه مقاله لوازم آرایش ارگانیک : 10 دقیقه


لوازم آرایشی ارگانیک، لوازمی هستند که در فرایند ساخت آن ها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشود. اگر شما نیز دوست دارید برای حفظ سلامت پوست و موهایتان از لوازم آرایش ارگانیک استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با راینا مارکت همراه شوید تا به بررسی انواع محصولات آرایشی ارگانیک بپردازیم.

 

 

 

مقدمه

آیا تاکنون اصطلاح ارگانیک را شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید به چه محصولاتی ارگانیک می‌گویند؟ در حال حاضر برندهای آرایشی بسیار متنوعی در بازار ایران وجود دارند که برخی از آن‌ها ارگانیک هستند. به محصولاتی ارگانیک گفته می‌شود که در پروسه تولید آن‌ها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده باشد. البته شرایط دیگری نیز برای ارگانیک محسوب شدن محصولات وجود دارد. به عنوان مثال مواد غذایی ارگانیک باید در مزرعه‌هایی کشت شده باشند که حداقل سه سال از آخرین باری که در آن از کودهای شیمیایی یا آفت‌کش‌های مصنوعی استفاده شده است، گذشته باشد. اگر شما نیز دوست دارید برای حفظ سلامت پوست و موهایتان از لوازم آرایش ارگانیک استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با راینا مارکت همراه شوید تا به بررسی انواع محصولات آرایشی ارگانیک بپردازیم.

 

در لوازم آرایش ارگانیک باید چه استانداردهایی رعایت شود؟

در لوازم آرایش ارگانیک باید چه استانداردهایی رعایت شود؟

در سراسر دنیا صدها نهاد بازرسی برای تائید ارگانیک بودن محصولات مختلف وجود دارد به همین دلیل می‌توان گفت که هر کشوری از استانداردهای مخصوصی برای تائید کردن محصولات ارگانیک استفاده می‌کند. محصولات تائید شده دارای برچسبی هستند که ارگانیک بودن آن‌ها را مشخص می‌کند. البته در مورد لوازم آرایش ارگانیک موضوع مقداری متفاوت‌تر است. در واقع لوازم آرایشی ارگانیک باید تأییدیه دو موسسه بین‌المللی USDA آمریکا و COSMOS Organic اروپا را دریافت کنند. یکی از شروط اصلی دریافت تأییدیه این دو موسسه، استفاده از منابع قابل بازیافت و تجدیدپذیر برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است.

 

چرا لوازم آرایش ارگانیک گران‌تر هستند؟

چرا لوازم آرایش ارگانیک گران‌تر هستند؟

اگر لوازم آرایش ارگانیک را در فروشگاه‌های مختلف دیده باشید حتماً متوجه شده‌اید که آن‌ها نسبت به سایر برندهای دیگر بسیار گران‌تر هستند؛ اما دلیل قیمت بالای محصولات ارگانیک چیست؟ یکی از مهم‌ترین دلایلی که بر روی قیمت‌گذاری محصولات ارگانیک بسیار مؤثر است، مواد تشکیل‌دهنده آن‌هاست. بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک شامل موادی طبیعی مانند بابونه، صدر، عصاره شیرین‌بیان و… هستند. همچنین برای اثرگذاری بیشتر این محصولات از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین C و E استفاده می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که مواد اولیه استفاده شده در این نوع لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار طبیعی و فاقد هر گونه مواد مضر هستند.

 

همچنین برای تهیه مواد اولیه لوازم آرایش ارگانیک باید از محصولاتی استفاده شود که در فرآیند تولید آن‌ها از مواد تجدیدناپذیر و یا کودهای شیمیایی استفاده نشده باشد. تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک گران‌تر از سایر محصولات مشابه غیر ارگانیک باشند. به خاطر داشته باشید که دریافت تأییدیه ارگانیک بودن لوازم آرایشی بسیار دشوار است. به عنوان مثال ظرف‌های بسته‌بندی محصولات ارگانیک نیز باید دارای استانداردهای خاصی باشند.

 

چند نوع لوازم آرایش ارگانیک وجود دارد؟

چند نوع لوازم آرایش ارگانیک وجود دارد؟

به طور کلی محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک موجود در بازار را می‌توان به دو دسته محصولات دارای برچسب ارگانیک و محصولات دارای برچسب تهیه شده به وسیله مواد اولیه ارگانیک تقسیم‌بندی کرد. شاید در ابتدا این گونه به نظر برسد که تفاوتی میان محصولات دارای این دو برچسب وجود ندارد؛ اما بهتر است بدانید که این دو دسته از محصولات ارگانیک تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اگر نود و پنج درصد از مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی، ارگانیک باشد آنگاه بر اساس استانداردهای COSMOS  برچسب محصول ارگانیک را دریافت خواهد کرد. منظور از مواد اولیه ارگانیک موادی هستند که فقط منشأ گیاهی داشته باشند و هیچ گونه ماده معدنی و یا حیوانی در تولید آن استفاده نشده باشد. همچنین این محصولات باید فاقد هر گونه اسانس، مواد نگهدارنده و رنگ‌های غیرطبیعی باشند.

نداشتن تست حیوانی نیز از دیگر شرط‌های دریافت تأییدیه این سازمان جهانی است؛ اما محصولاتی که دارای برچسب تهیه شده از مواد اولیه ارگانیک هستند مجازند تا سی درصد از مواد اولیه غیر ارگانیک برای تهیه محصولاتشان استفاده کنند. اگر خوش‌بینانه به مسئله لوازم آرایش ارگانیک نگاه کنیم؛ باید بپذیرید که هیچ محصول آرایشی و بهداشتی صد در صد ارگانیکی در بازار وجود ندارد زیرا برای افزایش عمر محصولات آرایشی باید از درصد مجازی مواد نگهدارنده استفاده کرد. همچنین لوازم آرایشگاه و آرایشی رنگارنگ و متنوع نیز نمی‌تواند فقط با استفاده از رنگ‌های طبیعی تولید شده باشد. با این حال خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک علاوه بر حفظ سلامت و شادابی پوست، به حفاظت از محیط‌زیست نیز کمک می‌کند بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید این نوع محصولات آرایشی را در اولویت قرار دهید.

 

چه کسانی می‌توانند از لوازم آرایش ارگانیک استفاده کنند؟

چه کسانی می‌توانند از لوازم آرایش ارگانیک استفاده کنند؟

همه کسانی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند می‌توانند از لوازم آرایشی ارگانیک استفاده کنند البته به دلیل طبیعی بودن مواد اولیه این محصولات، بهتر است افرادی که دارای حساسیت‌های شدید پوستی هستند و یا به مواد غذایی مانند گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی و… حساسیت دارند از لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک استفاده نکنند زیرا احتمال به وجود آمدن حساسیت بر اثر استفاده از این نوع لوازم آرایشی در این افراد بیشتر است. همچنین به خاطر داشته باشید که لوازم آرایشی ارگانیک به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده طول عمر کوتاهی دارند پس اگر میزان مصرف لوازم آرایشی شما بسیار کم است، خرید این محصولات از نظر اقتصادی برای شما به صرفه نیست.

سخن پایانی

بسیاری از خانم‌ها علاقمندند که از لوازم آرایش ارگانیک استفاده کنند. مواد اولیه این نوع لوازم آرایشی طبیعی هستند و در پروسه تولید آن‌ها از هیچ ماده غیرقابل بازیافتی استفاده نشده است. همچنین محصولات ارگانیک فاقد تست حیوانی هستند بنابراین افرادی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند و حامی حقوق حیوانات هستند نیز ترجیح می‌دهند از لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک استفاده کنند. شما می‌توانید برای تهیه لوازم آرایشی و آرایشگاهی مورد نیازتان به فروشگاه اینترنتی راینا مارکت مراجعه کرده و محصولات مورد علاقه خود را با مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنید.

5/5 (1 Review)
گفتگو آنلاين