چرا باید از لوازم آرایش گیاهی استفاده کنیم؟

لوازم آرایش گیاهی

مدت زمان مطالعه مقاله لوازم آرایش گیاهی : 10 دقیقه


استفاده مداوم از لوازم‌ آرایشی نامرغوب باعث می‌شود که پوست زودتر از موعد پیر و چروکیده شود.حال با ما همراه باشید تا شمارا با یکی از بهترین انواع لوازم‌ آرایشی با نام لوازم آرایش گیاهی آشنا کنیم.

 

مقدمه

تمام افراد به دنبال زیبایی هستند به همین دلیل همواره سعی می‌کنند که آراسته و زیبا باشند. یکی از موارد مهمی که به زیبایی و آراستگی افراد کمک می‌کند لوازم‌ آرایشی است. اما استفاده مداوم از لوازم‌ آرایشی نامرغوب باعث می‌شود که پوست زودتر از موعد پیر و چروکیده شود. اینکه بتوانید نواقص پوستی خود را با کمک لوازم‌ آرایشی بپوشانید بسیار جذاب و عالی است اما باید بدانید که اگر در انتخاب لوازم‌ آرایشی دقت نکنید در آینده‌ای نزدیک علاوه بر آن نواقص باید با مشکلات پوستی دست‌وپنجه نرم کنید. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که از چه طریق می‌توان پوست و چهره‌ای زیبا داشت. بهترین راهکار استفاده از بهترین مدل‌های لوازم‌ آرایشی است. حال با ما همراه باشید تا شمارا با یکی از بهترین انواع لوازم‌ آرایشی با نام لوازم‌ آرایش گیاهی آشنا کنیم.

 

چگونه بهترین لوازم آرایشی را انتخاب کنیم؟

بهترین لوازم آرایشی

معمولاً برای انتخاب بهترین لوازم آرایشگاه و لوازم‌ آرایش شما دو راه دارید. راه اول این است که لوازم‌ آرایشی برند و اصلی خریداری کنید که با توجه به قیمت‌های بسیار بالا باید هزینه بسیار زیادی را بپردازید. راه دوم خریداری لوازم آرایش گیاهی است که معمولاً انتخابی عاقلانه و به صرفه‌تری است. ممکن است در زمان خرید لوازم‌ آرایشی با فروشگاه‌هایی برخورد کنید که محصولات برند را با قیمت بسیارکمی به فروش می‌رسانند در این صورت باید به اصلی بودن آن‌ها شک کنید. لوازم آرایشی جزو محصولات وارداتی است که با قیمت دلار رابطه مستقیم دارد به‌عبارت‌دیگر هرچه قیمت دلار بالا برود لوازم‌ آرایشی نیز گران می‌شوند درنتیجه هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند محصول اصلی و باکیفیت خود را ارزان‌تر از قیمت واقعی بدهد.

 

مزیت های لوازم آرایش گیاهی چیست؟

مزیت های لوازم آرایش گیاهی

اگر شما فردی هستید که هرروز آرایش می‌کنید بهتر است به فکر چاره باشید و از لوازم‌ آرایشی‌ استفاده کنید که کمتر به پوست شما آسیب می‌رساند. لوازم آرایش گیاهی در دسته کم‌ضررترین لوازم‌ آرایشی قرار دارد که می‌تواند بهترین انتخاب برای آرایش روزانه شما باشد. در زیر بیشتر به مزیت‌های لوازم آرایش گیاهی پرداخته‌ایم، پیشنهاد می‌دهیم حتماً مطالعه نمایید:

 

سازگار با محیط‌ زیست

آیا تابه‌حال به این نکته توجه کرده‌اید که لوازم‌ آرایشی تا چه میزان به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کند؟! بله درست است کرم و رژ لب ساده‌ای که هرروز مصرف می‌کنید می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست وارد کند. در تمام لوازم‌های آرایشی از ترکیباتی مانند نفت، سرب‌دار و آلومینیوم استفاده می‌شود که تمامی این مواد باعث تخریب محیط‌زیست می‌شوند. جالب است بدانید این تنها بخشی از آسیب است به‌عنوان‌مثال همان مام و یا لوازم ضد تعریقی که استفاده می‌کنید از آلومینیوم تولید می‌شود و علاوه بر آسیب رساندن به محیط‌زیست باعث بیماری‌های خطرناک مانند سرطان سینه می‌شود.

 

داشتن پوستی سالم

لوازم‌ آرایش شیمیایی بدترین آسیب‌ها را به پوست وارد می‌کند. در ساده‌ترین حالت باعث پیری زودرس پوست می‌شود. بدترین حالت نیز زمانی است که فرد به لوازم‌ آرایشی حساسیت داشته باشد و به دنبال آن حساسیت‌های پوستی ایجاد می‌شود. این در حالی است که اگر از لوازم‌ آرایش گیاهی استفاده کنید علاوه بر اینکه درصد حساسیت کمی که ایجاد می‌کند باعث شادابی پوست می‌شود.

 

ضد حساسیت‌زا بودن

جالب است بدانید در اکثر لوازم‌ آرایشی از ترکیباتی استفاده می‌شود که معطر شود و همین موضوع باعث ایجاد حساسیت و بیماری می‌شود. این در حالی است که در لوازم‌ آرایش گیاهی نیز از ترکیبات معطر سازگار باپوست استفاده می‌شود. یکی از بدترین اثرات لوازم‌ آرایشی شیمیایی در زمان استفاده در دوران بارداری است که تأثیر بدی علاوه بر پوست مادر بر روی جنین نیز می‌گذارد. در تمامی ترکیبات لوازم آرایش گیاهی از عطرهایی استفاده می‌شود که کاملاً گیاهی و خوشبو هستند.

 

شاداب نگه‌داشتن پوست

برخلاف لوازم‌ آرایش شیمیایی که می‌توان بعد از مدتی تأثیرات بد آن‌ها را بر روی پوست مشاهده کرد لوازم آرایش گیاهی بعد از یک دوره مصرف پوست شما را شاداب و جوان‌تر می‌کند. بیشتر مصرف‌کنندگان این محصول بعد از یک دوره مصرف می‌توانند از شادابی و زیبایی پوست خود لذت ببرند. دلیل این شادابی مواد ارگانیکی مانند اکسید زینک، اکسید تیتانیوم و موادی از این‌ دست است.

 

جوان‌سازی پوست

ترکیباتی که در لوازم‌ آرایش گیاهی استفاده می‌شود به‌صورتی است که مواد مغذی را به‌صورت کامل به پوست صورت می‌رساند و باعث می‌شود که پوست جوان شود. اسیدهای چرب مفید و ویتامین سی که در این نوع از لوازم آرایشی موجود است از پوست به‌صورت ویژه‌ای محافظت می‌کند.

 

نکات مهمی که در زمان خرید لوازم آرایش گیاهیباید توجه کنید

زمان خرید لوازم آرایش گیاهی

به دلیل مزیت‌های زیادی که لوازم آرایش گیاهی دارند بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این لوازم‌ آرایشی استفاده کنند. با توجه به استقبال زیادی که از این لوازم آرایشی شده است مدل‌های تقلبی آن در بازار زیاد است، حال در زیر به نکات مهمی که باید در زمان خرید به آن‌ها توجه نمایید اشاره‌کرده‌ایم:

اولین نکته ای که باید در زمان خرید توجه کنید این است که محصول دارای نشانه تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد.

تاریخ تولید و انقضا در هر محصولی بسیار مهم است به‌خصوص در مورد محصولات گیاهی زیرا در این محصولات معمولاً از مواد نگه‌دارنده بسیارکمی استفاده می‌شود. در مورد لوازم آرایش گیاهی باید به نحوه نگهداری آن‌ها توجه کنید زیرا در صورت نگهداری غیراصولی خیلی سریع خراب می‌شوند.

در برخی از مواقع احتمال حساسیت‌های پوستی وجود دارد از این‌رو بهتر است قبل از خرید از تستر آن‌ها استفاده نمایید. حتماً دقت داشته باشید در صورت نبود تستر به برچسبی که روی محصول وجود دارد توجه نمایید. معمولاً بر روی برچسب‌ها باید به‌صورت کامل ترکیبات لوازم آرایشی نوشته شود.

نکته بسیار مهمی که در زمان خرید باید به آن توجه نمایید این است که فروشگاهی را برای خرید  انتخاب نمایید که معتبر است و محصولات فیک نداشته باشد.

معمولاً بهترین محصولات آرایشی با توجه به کاربردی که دارند از ترکیباتی مانند گل رز، آلوئه ورا، گیاه کالاندولا، اسطوخودوس، جوجوبا، چای، گل بابونه، شمعدانی، رزماری و ریحانه استفاده می‌شوند.

سخن پایانی

لوازم آرایش یکی از محصولاتی است که افراد معمولاً به‌صورت میانگین هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنند حال اگر از محصولات بی‌کیفیت استفاده شود باعث مشکلات پوستی فراوانی می‌شود. از این‌رو بیشتر مشاوران پوستی به شما پیشنهاد می‌دهند تا از لوازم آرایش گیاهی استفاده کنید زیرا این محصولات دارای مزایای زیادی از جمله سازگاری با محیط‌زیست و شادابی پوست هستند. راینا مارکت فروشگاه اینترنتی انواع تجهیزات آرایشگاهی مرغوب و با کیفیت است که بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد.

5/5 (1 Review)
گفتگو آنلاين