آشنایی کامل با ابزار آرایشگاه مردانه و کاربرد هر کدام

کاربرد ابزار آرایشگاه مردانه

آشنایی با ابزار آرایشگاه مردانه و تجهیزات آرایشگاهی برای افرادی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند امری مهم و ضروری است. فرد پس از گذراندن دوره آرایشگری که توسط سازمان فنی‌ حرفه‌ای برگزار می‌شود، باید اقدام به گرفتن مدرک درجه یک و درجه دو آرایشگری کند. در صورت قبولی در این آزمون مدرک آرایشگاه مردانه به شخص داده خواهد شد. اولین قدم بعد از گرفتن مدرک برای یک آرایشگر، خرید ابزار کار برای آرایشگاه است. معمولا در دوره برگزار شده توسط سازمان فنی حرفه‌ای، فرد را با ابزارآلات آرایشگاه به طور کامل آشنا می‌کنند. ما در راینا مارکت قرار است تک به تک ابزار‌های آرایشگاه مردانه را برایتان توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.‌

ابزار آرایشگاه مردانه

قیچی

قیچی از اصلی‌ترین وسایل کار آرایشگری است. قیچی برای کوتاه کردن و کم کردن حجم موها استفاده می‌شود و دو نوع مختلف دارند که عبارت انداز: قیچی کار، قیچی اره‌ای.

  • قیچی کار آرایشگاه مردانه: این قیچی علاوه بر کار‌های خطی برای حجم دار کردن موها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قیچی اره‌‌ای آرایشگاه مردانه: قیچی اره‌ای دارای دو نوع یک طرفه و دو طرفه است که برای حجم دار کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به قیچی پیتاژ نیز معروف است.

نحوه صحیح به دست گرفتن قیچی هنگام کار

نحوه به دست گرفتن قیچی در حالت اصولی به این صورت است که انگشت کوچک روی نیم حلقه قیچی، انگشت شست در حلقه پایین قیچی، انگشت انگشتری داخل حلقه بالایی قیچی و دو انگشت باقی مانده روی تیغه بالایی قیچی قرار می‌گیرد. برای اصلاح بهتر هنگام کوتاه کردن مو، انگشت شست حرکت می‌کند و انگشت بالایی ثابت است.

برس‌ها

یکی از ابزار آرایشگاه مردانه برس‌ها هستند. برس‌ها در حالت کلی برای حالت دادن، صاف کردن و  فر کردن مو استفاده می‌شوند اما در بخش ابزارهای آرایشگاه مردانه تخصصی‌تر به شرح این مطلب می‌پردازیم. برس‌ها شامل برس پهن چهارگوش، برس حالت دهنده، برس بالش دار، برس بیضی هستند که در زیر به آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • برس پهن چارگوش: از برس پهن چارگوش برای صاف کردن موهای بلند استفاده می‌شود.
  • برس حالت دهنده: از برس حالت دهنده برای حجم دار کردن موهای کم پشت استفاده می‌شود.
  • برس بالش دار: این برس برای موهای ظریف و نازک استفاده می‌گردد.
  • برس بیضی: از این برس برای موهای پرپشت و ضخیم استفاده می‌شود.

ماشین اصلاح سر و صورت

از این ابزار در آرایشگاه مردانه برای اصلاح مو‌های صورت و سر و همچنین گرفتن خط ریش و گردن استفاده می‌شود. در گذشته تمام آرایشگران از قیچی استفاده می‌کردند و خبری از انواع ماشین‌های اصلاح سر و صورت نبود. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز هر آرایشگر، ماشین اصلاح سر و صورت است.  ماشین‌های موزن را می‌توان به 3 دسته ماشین‌های برقی، ماشین‌های دستی و ماشین‌های شارژی تقسیم کرد. از ماشین‌های موزن برقی برای بالا بردن سرعت کار در آرایشگاه استفاده می‌شود.

انواع ابزار آرایشگاه مردانه
ماشین اصلاح سر و صورت

با ماشین‌های موزن برقی می‌توان به وسیله شانه‌های مختلف انواع موها را اصلاح کرد. ماشین‌های دستی هر چند دیگر تولید نمی‌شوند اما در برخی موارد می‌توان از آن‌ها نیز استفاده نمود. حذف سیم در ماشین‌های موزن شارژی به راحتی‌ آرایشگر بسیار کمک کرده و آزادی عمل بیشتری به فرد می‌دهد. از این ماشین‌ها می‌توان برای کوتاه کردن صورت و موی سر استفاده نمود.

دسته تیغ

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه، دسته تیغ است. دسته تیغ‌ها در دو نوع دسته تیغ اصلاح صورت و دسته تیغ پیتاژ تولید می‌شوند.

آب فشان

برای مرطوب کردن موی سر در حین انجام آرایشگری و یا قبل از شروع کار، از آب فشان استفاده می‌شود. برای افزایش عمر آب افشان می‌توانید قسمت پیستون این وسیله را بعد از چند مدت، روغن کاری کنید.

حوله مناسب آرایشگاه مردانه

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز هر آرایشگر حوله است. حوله‌ها در ابعاد و جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند. معمولا یک آرایشگر حرفه‌ای به حوله‌های زیر نیاز خواهد داشت:

  1. حوله برای سشوار کشیدن
  2. حوله برای خشک کردن موی سر
  3. حوله برای کمپرس صورت
  4. حوله شخصی آرایشگر
  5. حوله برای اصلاح صورت

موپران

از این ابزار آرایشگاه مردانه برای پاک کردن مو‌های ریخته شده بر روی صورت، گردن و گوش مشتری استفاده می‌کنند.

صندلی آرایشگاه مردانه

از وسایل مهم و ضروری یک آرایشگاه می‌توان به صندلی کار اشاره کرد. این صندلی همان صندلی است که مشتری برای دریافت خدمات آرایشگری بر روی آن می‌نشیند. فاصله استاندارد برای دو صندلی کنار هم، 100 سانتی‌متر است. این فاصله برای جلوگیری از برخورد افراد در هنگام کار با هم است. صندلی‌های آرایشگری در حالت کلی به 5 دسته تقسیم می‎شوند:

  • صندلی‌های جک‌دار
  • صندلی‌های مناسب کودکان
  • صندلی‌های معمولی
  • صندلی‌های ویژه شستشوی سر
  • صندلی‌های برقی
انواع ابزار آرایشگاه مردانه چیست
انواع صندلی آرایشگاه مردانه

ابزار آرایشگاه مردانه برای کارآموزان آرایشگری

به دلیل قیمت بالا و همچنین نیاز به نگهداری مداوم از وسایل آرایشگری، معمولا از ابزآلات دیگری برای هنرآموزان استفاده می‌شود. نیاز است این ابزارآلات علاوه بر قیمت نسبتا مناسب از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا فرد پس از گذراندن دوره کارآموزی به راحتی بتواند به صورت حرفه‌ای کار را شروع کند.

پکیج شخصی ابراز آرایشگاه مردانه

از مهم‌ترین نکات شغل آرایشگری می‌توان به رعایت بهداشت اشاره کرد. در این شغل برای رعایت هر چه بهتر بهداشت، لازم است افراد از وسایل شخصی استفاده کنند. با توجه به اینکه وسایل آرایشگری مردانه باید پس هر بار مورد استفاده قرار گرفتن به خوبی شسته و ضد عفونی شوند و از آنجایی که این کار غیر ممکن است، استفاده از وسایل و ابزار‌های آرایشگری شخصی بهترین گزینه برای رعایت بهداشت است. بنابراین توصیه می‌شود فرد در یک آرایشگاه مشخص و با وسایل شخصی خود اقدام به کوتاه کردن مو سر و صورت کند. اقلامی مانند شانه آرایشگری، برس و شانه حالت دهنده، دسته تیغ آرایشگری و … از جمله این موارد هستند.

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، برای انجام هر کار و حرفه نیاز است با ابزارآلات و وسایل آن حرفه به خوبی آشنا باشید و همچنین نحوه استفاده صحیح از این ابزارآلات را به خوبی بدانید. ما در این مقاله از راینا مارکت سعی کردیم موارد لازم و ضروری برای یک آرایشگر را توضیح دهیم.

0/5 (0 Reviews)
گفتگو آنلاين