معرفی مهم‌ترین ابزار آرایشگاه مورد نیاز برای آرایشگاه‌های مردانه و زنانه

مهمترین ابزار آرایشگاه

بیشتر افراد زمانی که دوره‌های آرایشگری را می‌گذرانند، تصمیم به راه‌اندازی آرایشگاه می‌گیرند. در ابتدای راه برای مدیریت بهتر هزینه‌ها باید مهم‌ترین ابزار آرایشگاه را خریداری کنند تا با هزینه کمتری بتوانند یک آرایشگاه نسبتاً حرفه‌ای را راه‌اندازی کنند و بعد از آن زمانی که توانستند مشتری‌های زیادی را جذب کنند، لوازم بیشتری را خریداری کنند. مزیت این مدیریت در خرید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه این است که فرد در ابتدای کار هنوز شناخته ‌شده نیست و طبیعتاً مشتری کمتری نیز دارد. اگر لوازم زیادی خریداری کند و تا چند ماه اول از آن‌ها استفاده نکند، احساس می‌کند به‌جای کسب درآمد پولش نیز هدر رفته است و همین باعث دلسردی فرد می‌شود. پس بهتر است قبل از خرید وسایل آرایشگاهی تحقیقات لازم را برای خرید کاربردی‌ترین لوازم و ابزار آرایشگاه داشته باشید. جهت آشنایی با کاربردی ترین لوازم و ابزار آرایشگاهی با این مقاله از راینا مارکت همراه باشید.

ابزار آرایشگاه را با توجه به حوزه کاریتان خریداری کنید.

در زمان خرید ابزار آرایشگاه باید دقت داشته باشید که ابزار آرایشگاه را با توجه به حوزه کاری خود خریداری کنید. هر فردی برای گرفتن مدرک آرایشگری نیاز دارد که دوره‌های مهم آرایشگری را بگذراند اما در بیشتر مواقع دیده ‌شده است که هر فردی می‌تواند در یک یا دو بخش موفق باشد. حال اگر فرد تنها روی یکی از آن بخش‌ها تمرکز کند، صد در صد  می‌تواند موفق‌تر باشد.

ابزار آرایشگاه

این طبیعی است که هر آرایشگاه نیاز دارد که یک سری لوازم ابتدایی را داشته باشد اما بعضی از لوازم برای افراد حرفه‌ای مناسب است. به‌عنوان‌مثال آرایشگر می‌ داند که بیشترین تخصص را در حوزه مانیکور و پدیکور دارد پس بهتر است با توجه به هنری که دارد تمام لوازم و ابزار مانیکور و پدیکور را خریداری کند و در کنار آن اگر می‌خواهد فعالیت‌های دیگری مانند اصلاح سر و صورت را نیزانجام دهد، لوازم آن را نیز خریداری کند. همچنین اگر نمی‌خواهد وارد حوزه شینیون مو شود، لوازم شینیون را نیازی نیست خریداری کند. شما با این کار می‌توانید هنرتان را بهتر به دیگران معرفی کنید زیرا وقتی فردی وارد آرایشگاه شما می‌شود و لوازم و ابزار های حرفه‌ای را در حوزه کاری و هنری که دارید می‌بیند قطعاً به این نتیجه می‌رسد که شما به کارتان تسلط دارید و حتماً از پس این کار به‌خوبی برمی‌آیید.

ابزار آرایشگاه‌ های مردانه

ابزار آرایشگاه‌ های مردانه با توجه به فعالیت‌هایی که انجام می‌شود؛ محدودتر از ابزار آرایشگاه‌ های زنانه است. درادامه به این ابزارها اشاره‌کرده‌ایم:

قیچی 

از اساسی‌ترین ابزار آرایشگاه مردانه و زنانه برای پیرایش مو است. قیچی‌ها  در دو نوع ساده و پیتاژ هستند. قیچی‌های ساده برای خط انداختن و کوتاه کردن مو کاربرد دارند و قیچی‌های پیتاژ برای کم‌حجم کردن موها و از بین بردن خطی که قیچی انداخته است استفاده می‌شود.

شانه 

 این ابزار آرایشگاه مکمل قیچی است و با توجه به کاربرد انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • شانه‌های تقسیم برای تقسیم کردن مو و پیدا کردن راحت فرق سر استفاده می‌شود.
  • شانه‌های رنگ مو  برای  انتقال رنگ به مو و پخش یکسان رنگ بر روی سر  استفاده می‌شود. این نوع شانه‌ ها در دو سایز کوچک برای رنگ ابرو و سایز بزرگ برای رنگ موی سر استفاده می‌شود.

ابزار آرایشگاه مردانه

  • شانه‌های سشوار که این شانه‌ها با توجه به حجم مو در سایزهای مختلفی وجود دارند.
  • شانه‌های پوش برای مدل دادن به موها استفاده می‌شوند.

ماشین مو زن

این ماشین‌ ها که از ابزار آرایشگاه هستند به سه دسته برقی، دستی و شارژی تقسیم می‌ شوند و موارد کاربرد آن‌ ها در شیو، حجم گیری و خط زنی است.

دسته تیغ‌ها ( ابزار آرایشگاه )

 این ابزار آرایشگاه برای خط انداختن موهای صورت و سر استفاده می‌شود.

دستگاه‌های آرایش مو

در آرایشگاه‌ های مردانه معمولاً دستگاه‌های آرایش مو محدود به سشوار و اتو مو می‌شود.

پیشبند و حوله

 پیشبند و حوله از لوازمی هستند که هر فرد بهتر است در زمان رفتن به آرایشگاه همراه خود ببرد؛ اما معمولاً کمتر کسی این کار را انجام می‌ دهد و آرایشگر موظف است این لوازم را تهیه کند.

صندلی و آینه (ابزار آرایشگاه)

از ابزار های اساسی در هر آرایشگاه است. بهتر است در زمان خرید حتماً به این مورد که برای آرایشگاه مردانه خرید می‌کند اشاره شود زیرا صندلی‌ های آرایشگاه مردانه کمی بزرگ‌ تر است.

ابزار آرایشگاه‌ های زنانه

با توجه به گسترده بودن فعالیت‌ ها در آرایشگاه‌ های زنانه ابزار آرایشگاه در این بخش بسیار متنوع است به همین دلیل بهتر است با توجه به حوزه‌ی فعالیتتان مهم‌ترین ابزارها را خریداری کنید. در آرایشگاه‌ های زنانه علاوه بر ابزار هایی که در آرایشگاه‌ های مردانه استفاده می‌شود، به ابزار های دیگری نیز نیاز است که در زیر به آن‌ها اشاره ‌کرده‌ایم:

 مانیکور و پدیکور (ابزار آرایشگاه )

میز و صندلی مخصوص برای مانیکور و پدیکور، اسپای پدیکور، قفسه برای لاک‌ها، ناخن‌گیر، سوهان، بافر، شیشه استریلیزه کننده و ضدعفونی‌کننده

رنگ مو ( ابزار آرایشگاه )

کاسه رنگ مو، برس، فویل، دستکش، کلیپس، دستمال مرطوب مخصوص پاک‌کننده رنگ، اسکویزر و تایمر

ابزار آرایشگاه زنانه

 اپیلاسیون

تخت، خشاب، انواع موم‌ها  و پدهای مخصوص

 اکستنشن مژه 

پد تمیزکننده مژه، فرچه دوکاره، فرچه زاویه‌دار، بادبزن، چسب‌های مخصوص،  وسیله بلند کننده مژه، سنگ یشم، فر کن حرارتی مژه، موچین مخصوص مژه، دسته‌های ریمل مینی، فرچه‌های ریز

 شینیون مو ( ابزار آرایشگاه )

کلیپس مو، اتو، سشوار، دستگاه‌ های حالت‌ دهنده مو،  اسپری‌ های ثابت‌کننده، گیره مو، تل حجم دهنده

 پاک‌سازی صورت 

با توجه به نحوه پاک‌ سازی این لوازم آرایشگاه، متنوع است اما اصلی‌ ترین آن‌ ها شامل فیس براش و ماساژور صورت، شمع پاک‌سازی، دستگاه بخور، میله پاک‌سازی، درمارولر و میکرودرم می‌باشد.

سخن پایانی درمورد ابزار آرایشگاه

ابزارهای آرایشگریبا توجه به نوع فعالیت هر آرایشگر متنوع است همچنین این ابزار های در آرایشگاه‌ های زنانه و مردانه نیز با یکدیگر فرق می‌کنند. به‌ عنوان‌ مثال در آرایشگاه‌ های مردان مهم‌ترین ابزار آرایشگاه شامل  قیچی، شانه، لوازم‌ آرایش مو مانند اتو و سشوار، ماشین‌های مو زن، دسته تیغ و صندلی و آینه و در آرایشگاه‌های زنانه شامل لوازم‌ آرایش و پیرایش مو، لوازم مخصوص برای اپیلاسیون، شینیون مو، اکستنشن مو و مژه و مانیکور و پدیکور است. شما می‌ توانید تمامی ابزار مورد نیاز برای آرایشگاهتان را با قیمتی مناسب از راینا مارکت خریداری کنید.

0/5 (0 Reviews)
گفتگو آنلاين