• راینا مارکت
  • /
  • بلاگ
  • /
  • هر آنچه لازم است در رابطه با لوازم مصرفی آرایشگاه مردانه و زنانه بدانید!

هر آنچه لازم است در رابطه با لوازم مصرفی آرایشگاه مردانه و زنانه بدانید!

لوازم مصرفی آرایشگاهی

امروزه افراد زیادی بیشتر وقت خود را در سالن‌های آرایشگاه صرف می‌کنند. البته ناگفته نماند که این مسئله هم در آقایان و هم در خانم‌ها وجود دارد. از همین رو با توجه به نیاز مشتریانی که هر روزه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، افراد زیادی هم پا در این عرصه نهاده‌اند و جالب است بدانید رقابت بین آرایشگرها هم امروزه بسیار تنگاتنگ است. یک آرایشگر موفق در ابتدا باید از لوازم مصرفی آرایشگاه مردانه و زنانه عالی و کاربردی اطلاعات کافی کسب نموده و لیست ابزار و لوازم خود را بررسی نماید. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید، می‌توانید با ما در راینا مارکت همراه باشید تا اطلاعات جامع‌تری در خصوص لوازم مصرفی آرایشگاهی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آیا لوازم مصرفی آرایشگاه مردانه و زنانه متفاوت است؟

از آنجایی‌که زیبایی برای خانم‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و شاخه‌های زیادی همانند مانیکور، پدیکور، کاشت مژه و… دارد، باید بگوییم لوازم مصرفی آرایشگاهی تا حدودی باهم متفاوت می‌باشند. در ادامه هر بخش را به‌طور مفصل توضیح خواهیم داد؛ پس با راینا مارکت همراه باشید.

انواع لوازم مصرفی آرایشگاهی

لوازم مصرفی آرایشگاه مردانه

1- لوازم مختص اصلاح موی سر

همان‌طور که می‌دانید مدل مو جزو اصلی استایل هر مردی می‌باشد و از اهمیت فوق‌العاده بالایی بهره‌مند است. لوازم اصلاح مو باید از مرغوب‌ترین برندها تهیه‌ شده و به‌ درستی استفاده شوند. انواع قیچی‌ها، برس‌ها، جداکننده مو، اسپری حالت‌دهنده مو، سشوار، اتو مو، ژل مو، ویتامینه‌ها، واکس مو، حوله یک‌بارمصرف، انواع شامپوها و نرم‌کننده‌های مو و کراتینه مو  جزو اصلی‌ترین لوازم آرایشی مردانه مختص مو می‌باشد.

2- لوازم مخصوص اصلاح و آرایش صورت

از جمله لوازم مخصوص اصلاح و آرایش صورت آقایان می‌توان به تیغ، دسته تیغ، موزر صورت، فوم اصلاح، افترشیو، انواع ماسک‌های لایه‌بردار، کرم‌های آب‌رسان و … اشاره نمود. البته موارد دیگری هم در این بخش وجود دارد که مربوط به گریم داماد می‌باشند. ابزار گریم هم از انواع سایه‌ها، لنزها، کرم‌های مخصوص گریم، کانسیلرها و … تشکیل شده است. لوازمی مانند صندلی آرایشگاه مردانه، سرشور، جالباسی و آینه‌ها نیز از لوازم مصرفی در آرایشگاه‌های مردانه هستند.

جدیدترین لوازم مصرفی آرایشگاهی

لوازم مصرفی آرایشگاهی خانم‌ها

لوازم آرایشگاه موردنیاز برای خانم‌ها عبارت‌اند از: لوازم مخصوص میکاپ، لوازم شینیون مو، لوازم پدی کور و مانیکور که در ادامه آن‌ها را به‌اختصار توضیح می‌دهیم.

لوازم مصرفی آرایشگاهی برای میکاپ

همان‌طور که می‌دانید اصلی‌ترین بخش هر آرایشگاه، قسمت مربوط به میکاپ است در این بخش لوازم آرایشی متنوعی استفاده می‌شود که اکثر خانم‌ها با آن‌ها آشنایی کامل دارند. لوازم مصرفی در بخش میکاپ بسیار حساس بوده چراکه رابطه مستقیم با پوست صورت خانم‌ها دارد. برای مثال اگر در آرایشگاه‌ها از یک ریمل نامرغوب و یا کرم تاریخ گذشته استفاده شود، می‌تواند آسیبی جدی به پوست و چشم وارد نماید. پس برای تهیه این لوازم حتماً باید دقت کامل را داشته باشید و آن‌ها را از یک مرکز خرید شناخته‌شده خریداری نمایید.

لوازم مصرفی آرایشگاهی که در بخش میکاپ به کار می‌رود عبارت‌اند از: انواع رژلب‌ها، خط لب‌ها، کرم پودرها، کرم‌های آب‌رسان، کرم گریم، کانسیلرها، انواع پد آرایشی، پنکیک‌ها، ریمل، خط چشم، رژ گونه، سایه‌ها، برق لب، حجیم کننده لب، مداد ابرو. هم‌چنین صندلی مخصوص میکاپ هم یکی از مهم‌ترین وسایلی است که هر آرایشگر باید به آن توجه نماید. صندلی میکاپ باید از استانداردهای لازم بهره‌مند باشد چرا که فرد به‌طور معمول مدت زیادی را باید روی این صندلی بنشیند. پس باید این صندلی قابلیت‌های لازم را داشته باشد.

1- لوازم مصرفی آرایش مو

بخش شینیون مو نیز دست کمی از بخش میکاپ نداشته و یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر آرایشگاه زنانه است.

اصلاح و کوتاهی مو: در این قسمت لوازم اصلاح مو شامل قیچی، برس مو، گیره مو، پیش‌بند، برس جداکننده مو و … می‌باشد.

رنگ مو: در این بخش که یکی از زیر شاخه‌های مهم قسمت شینیون است، لوازم کاربردی و تخصصی به کار می‌رود. کاسه رنگ، رنگ مو، وارسیون، برس رنگ، فویل‌ها، گیره‌های جداکننده مو، پیش‌بند، دستکش، اکسیدان، شامپو، صندلی، سرشور تنها تعدادی از اقلام مورد نیاز در این بخش هستند.

شینیون مو: لوازم مصرفی این بخش شامل لوازم برقی آرایشگاهی مانند اتو مو، پنس‌ها، گیره‌های مویی، انواع برس ها، اسپری‌های فیکس کننده، بابلیس، بیگودی، دستگاه ویو مو، سشوار و … می‌باشد که برای صاف کردن، فر کردن و انواع شینیون به کار می‎‌رود.

2- لوازم مصرفی بخش اصلاح صورت و پوست

در اینجا می‌توانیم به انواع ماسک‌ها، لایه‌بردارها، کرم‌های آب‌رسان پوست، تیغ، دسته تیغ، نخ مخصوص بند انداختن، موچین و قیچی ابرو اشاره نماییم. بخش پوست هم امروزه جای به خصوصی در آرایشگاه‌ها پیداکرده است. در این بخش می‌توان به دستگاه‌های بخور صورت و صندلی‌های مخصوص اشاره نمود.

بهترین لوازم مصرفی آرایشگاهی

3- لوازم مصرفی در بخش پدیکور و مانیکور

به دلیل افزایش کم‌خونی و نرسیدن ویتامین‌های لازم به بدن خانم‌ها، غالباً ناخن اکثر خانم‌ها رشد زیادی نداشته و در اثر ضربه‌های بسیار کوچک آسیب می‌بینند. به همین دلیل هم امروزه کاشت ناخن پا و دست باب شده و طرفداران زیادی در بین خانم‌ها پیداکرده است. اجزای تشکیل‌دهنده قسمت مانیکور و پدیکور از جمله سوهان‌ برقی و دستی، ابزار تخصصی کاشت، لاک، برق ناخن، محلول ضد قارچ، ابزار تزیین ناخن، قفسه برای لاک‌ها، دستگاه خشک‌کننده لاک ناخن، مواد کاور کننده ناخن، ناخن مصنوعی، انواع نگین و … می‌باشد. هم‌چنین باید بدانید این قسمت باید کاملاً تمیز بوده و میز مخصوص خود را داشته باشند.

4- لوازم بخش اپیلاسیون

یکی از راه‌های از بین بردن موهای زائد، اپیلاسیون است که محبوبیت بسیار زیادی در میان خانم‌ها دارد. با این روش موها از ریشه بیرون می‌آیند و به مدت ۲ یا ۳ هفته رشد نخواهد کرد که این مورد بستگی به میزان رشد مو در فرد دارد. ناگفته نماند در این روش باید درد زیادی را تحمل کنید که با تکرار جلسات اپیلاسیون این درد به‌ مرور کاهش می‌یابد. لوازم بخش اپیلاسیون ازجمله کاردک، موم عسل یا موم گیاهی، ظرفی برای گرم کردن موم‌های سرد، پارچه‌ها با قطر و اندازه مشخص، تخت مخصوص اپیلاسیون، پارچه یک‌بارمصرف برای روکش تخت، روغن نرم‌کننده برای بعد از اپیلاسیون و … می‌باشد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم مصرفی آرایشگاه مردانه و زنانه بیشتر آشنا کنیم. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین لوازم مصرفی آرایشگاهی را با قیمت مناسب از وب‌سایت راینا مارکت خریداری کنید.

0/5 (0 Reviews)
گفتگو آنلاين